Savarine

savarine Am refacut din nou aceasta reteta si am pus cateva poze mai reusite fata de cele mai inainte care nu sunt chiar atat de frumoase. E o reteta foarte usoara de facut. Sunt insiropate si gustoase. Merita sa le incercati si voi.Savarina   Ingrediente:

  • pentru aluat:

5 ouă 130 g zahăr 5 linguri făină 100 g pesmet un pliculeț  praf de copt sare coajă de lămâie 2 linguri apă 3 plicuri zahăr vanilat sau esență de vanilie 5 linguri ulei

  • pentru ornat

500 ml frișcă un borcan gem de căpșuni

  • pentru sirop

280 g zahăr o sticluță esență de rom 300 ml apă Mod de preparare:

Se despart ouale. Se bat galbenusurile cu jumatate din cantitatea de zahar si zahar vanilat.
savarine

Apoi adaugi praf de copt, coaja de lamaie, pesmetul si sare. Bati apoi albusurile cu 2 lg apa(apa se pune ininte de a le bate). Adaugi zaharul ramas. Apoi pui faina si amesteci cu linura de lemn. Adaugi si compozitia cu galbenusuri si amesteci cu mixerul dupa care cu lingura de lemn.

prajitura mea

Formele se ung cu unt si se tapeaza cu pesmet.

prajitura mea

Torni in forme compozitia.

prajitura mea
prajitura mea

Le bagi la cuptorul incalzit si le tii aprox 20 min(atat a fost nevoie la mn). Se scot din forma dupa ce au stat 5 min.

prajitura mea
Savarine in forme

Intre timp se pune siropul la fiert. Pui zaharul in apa cu rom si lasi sa de aun clocot si apoi opresti si lasi la racit. Tai savarinele 1/3 din ele(ii faci un capacel). Se bate frisca. Dak vrei sa fie mai tare poti sa adaugi si intaritor de frisca.. Insiropezi bine savarinele(amandoua partile) le umpli cu frisca si le ornezi: frisc, gem, frisca(asa am facut eu).

prajitura mea
prajitura mea

Ies aproximativ 15 savarine. Pofta buna!

prajitura mea
prajitura mea

Leave a Reply

