Tiramisu


Este o prajitura foarte buna! Eu am facut-o sub forma unui tort pentru o ocazie speciala!

Ingrediente:

800 g pişcoturi (depinde cât de mare este tava, că eu de exemplu am folosit doar 600 g)

8 gălbenuşuri

500 g mascarpone

500 ml frişcă

200 g zahăr pudră

50 ml lapte

un plic capuccino sau câteva linguri cafea

2 plicuri zahăr vanilie

o esenţă de rom

cacao pentru pudrat

5 linguri nes

5 linguri zahăr pudră

5 linguri frişcă lichidă

Pentru înmuiat pişcoturile aveţi nevoie de 700 ml cafea (preparată cu zahăr)

Mod de preparare:

Gălbenuşurile se bat tare cu mixerul împreună cu zahărul pudră. Adăugăm esenţa de rom, 50 ml lapte şi un capuccino un pliculeţ sau cafea. Punem pe aburi această compoziţie aproximativ 10 minute, până se îngroaşă. Apoi se pune la răcit.

Se bate frişca.

Apoi compoziţia cu 5 linguri de nes, zahăr si frişcă se amestecă bine.

Brânza mascarpone se mixează până devine o cremă.

Adăugăm compoziţia cu gălbenuşuri. Peste compoziţie punem frişca. Amestecăm cu lingura de lemn, ca să nu se lase. Apoi peste aceasta se pune compiziţia cu nes.

Se înmoaie pişcoturile în cafea. Cafeaua să fie răcită. Nu se ţin mult în cafea, ca să nu fie foarte moi. Se bag şi se scot.

Apoi se aşează pişcoturile în tavă.

Crema se îmaparte în trei părţi. Două mai mari şi una mai mică. Porţile mai mari se pun pe primele straturi iar aia mai mică pe ultimul strat.

Deasupra se pudrează cu cacao.

Şi se decorează după plăcerea fiecăruia.

Poftă bună!

4 Comments (+add yours?)

  1. Ligia
    Jun 03, 2011 @ 10:43:49

    wow ce super reteta de tiramisu. e rapida si simpla. eu am facut tiramisu dar nu am pus crema pe abur. se poate pune in loc de cafea si putin amaretto🙂
    bravo!!

    Reply

  2. Trackback: Tiramisu cu afine la pahar | Bunatati culinare
  3. Trackback: Tiramisu | Bunatati culinare

Leave a Reply

