Tort Tiramisu II

Nu am postat de mult timp pe blog datorita faptului ca am avut un eveniment foarte important in viata mea, si anume, m-am casatorit:) Si asa… casatorindu-ma am ajuns tocmai in apropierea orasului Roma. O sa postez azi o reteta de tiramisu, un tort buun…cu traditie italiana!

Ingrediente:

800 g pişcoturi (depinde cât de mare este tava, că eu de exemplu am folosit doar 600 g)

8 gălbenuşuri

8 albusuri

600 g mascarpone

200 ml frişcă pentru decor

200 g zahăr pudră

un plic capuccino sau câteva linguri cafea

2 plicuri zahăr vanilie

5 linguri zahăr pudră

5 linguri frişcă lichidă

Pentru înmuiat pişcoturile aveţi nevoie de 400 ml cafea (preparată cu zahăr) si adaugat cu lapte 500 ml.

Se bat galbenusurile cu zaharul si esenta de vanilie. Se bat pana devin o crema consistenta. La sfarsit se adauga cappuccino impreuna cu frisca si 5 linguri de zahar pudra, batute si ele bine inainte. Se bat albusurile bine, separat si mascarponele. Apoi in mascarpone se adauga crema de galbenusuri. Apoi in aceasta crema, cu o lingura de lemn se amesteca in timp ce se adauga albusurile, sa nu se lase tare crema.

Piscoturile se inmoaie fiecare in cafeaua pregatita. Se aseaza in tava ca si soldateii. Eu am asezat 3 randuri cate 7 piscoturi. Apoi se pune un strat de crema. Crema sa fie impartita in trei parti, doua egale si una mai mica, care vine deasupra. Se pune din nou un alt strat de piscoturi, crema piscoturi, crema.

Deasupra si lateral se decoreaza dupa bunul plac al fiecaruia. Se poate face cu crema sau se poate lasa asa. Eu am pus cateva felii de nectarine si bucati de ciocolata, goccia di cioco.

Sa aveti pofta buna!

Leave a Reply

