Cornulete de casa cu unt si umputura de mac, rahat, dulceata, nuca

Aceasta reteta am invatat-o de mult timp de la o matusa de a mea si de atunci am facut aceste cornulete de multe ori. Pot sa va spun de la inceput ca sunt foarte bune si gutoase dar necesita un pic de timp pentru a ajunge la gustul lor, care este mai mult decat o bunatate!!!

Cornulete cu un cu rahat, nuca si macSectiune cornulete cu mac

Reteta o am de la o matusa si ii multumesc pentru reteta.

Asa ca aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

6 galbenusuri

300 g de untura sau unt (eu le-am facut si cu una si cu alta dar cele mai bune sunt cele cu  unt)

400 g de smantana

4 linguri de otet

1 kg de faina, daca aluatul mai cere puteti sa mai puneti, in cazul meu cand am facut cu unt am pus mai mult dar si cand am facut cu untura

sare, o lingura de zahar.

Mod de preparare:

Se freaca galbenusurile cu untul, sare. Se adauga pe urma smantana, otetul si faina. Se framanta bine. Trebuie sa iasa un aluat, o pasta cu care se poate lucra sa se intinda.

Se imparte in 12 parti.Plan de lucru, impartirea aluatului

Fiecare bucata se intinde in forma de dreptunghi ca si in imagine, si se unge cu unt cu o pensula, si se presara un pic de faina deasupra.

Planul de lucru pentru cornulete 2,Clatitele' pentru cornulete

Fiecare se ruleaza cum se fac clatitele. Se pun la frigider 1 ora, pana devin tari, sau la congelator 15 minute.

Urmatotul pas este tairea “clatitelor” in bucati mai mici de vreo 2 cm. Se pune vertical adica cu partea rulata, si se intinde bine. Se pune umplutura care doriti si le invartiti.

Umplutra: rahatul de taie bucatele. Macul se macina cu zaharul impreuna, puneti zahar dupa gust. Se pune apoi la fiert intr-o oala cu lapte. Si se lasa sa fiarba pana se ingroasa. Daca nu se ingroasa si dupa ce l-ati fiert mult adaugati gris sau mac. Nuca se macina. Se bat albusurile  spuma, care au ramas si se adauga peste nuca. Din nou se pune zahar dupa gust, coaja de lamaie si dulceata daca vreti. Dulceata de taie, eu am avut magiun de prune si era foarte tare asa ca am taiat-o cu cutitul.

Planul de lucru cu cornuletele 1 Umplutura pentru cornulete Planul de lucru cu cornuletele Cornuletele in tava

Se pun la cuptor si se tin aproximativ 20- 25 de minute. Apoi de lasa sa se raceasca si se pudreaza cu zahar pudra si zahar vanilat.

Cornulete cu unt Cornulete cu unt cu mac si nuca

 

Si cam aceasta este reteta. Ies aproximativ 100 de bucati. Sa aveti spor daca le faceti si gust buunn!!!

 

2 Comments (+add yours?)

  1. dana
    Dec 22, 2014 @ 04:51:22

    cat unt se pune in aluat? am mai gasit o reteta asemanatoare si presupon ca o jumatate din cantitatea cf. reteta

    Reply

Leave a Reply

