Tarta cu branza si caramel

Tarta cu branza si scortisoara, felie

O tarta minunata! Am primit de la mama de acasa branza de vaci, cum la noi nu gasim (Italia), si am zis ca voi face o prajitura cu branza, dar bineinteles ca nu o sa o consum pe toata. Si asa a inceput prepararea retetei. M-am tot gandit cum sa o fac si pana la urma a iesit in felul urmator:

Pentru aluat aveti nevoie de:

1 ou

350 g de faina

4 linguri de zahar

sare

un varf de cutit de bicarbonat

100 g de unt

8 linguri de lapte

esenta de vanilie

Pentru crema de branza:

450 g de branza

250 ml de iaurt natural

9 linguri de gris

2 oua

scortisoara

10 linguri de zahar praf

esenta de vanilie

coaja de lamaie si portocala

stafide

Caramel:

4 linguri de zahar

30 g de unt

2 linguri de frisca lichida

Mod de preparare:

Faina se pune intr-un bol, se amesteca cu praful de sare si cu zaharul, se adauga untul foarte rece care se faramiteaza  pana cand amestecul are un aspect asemanator cu nisipul cu granulatie mai mare. Apoi se adauga oul, esenta  se framanta si pe urma se pune si laptele. Se face un aluat  in forma de biluta. Se infoliaza aluatul si se da la frigider pentru cel putin 15-20 de minute.Se aprinde cuptorul si se fixeaza la 180 de grade Celsius. Intre timp, se pregateste crema de branza.

Tarta, asamblarea

Crema de branza:

Branza de vaca se pune intr-un bol impreuna cu iaurtul natural si se mixeaza. Se adauga zaharul, esenta, scortisoara. Ouale se adauga unul cate unul si se mixeaza pana se incorpoeaza in compozitie. Se adauga si stafidele, cojile de lamaie si portocala (eu le-am avut taiate patratele si puse intr-un borcanel cu zahar si scortisoara si tinute la rece), dar se poate pune si proaspat doar sa fie razuite.

Intr-o forma rotunda de 28 cm diametrul unsa cu unt si data apoi prin faina se pune foaia. Se intinde cu sucitorul aluatul pe planul de lucru presarat cu faina apoi se pune intr-o forma cu inel detasabil, acoperind fundul formei si formand si o bordura de cca. 3-4 cm. inaltime.

Se toarna crema de branza peste foaie.

Se coace in cuptor 25 de minute, faceti testul cu scoitoarea, sa nu fie foarte moale branza, ea oricum se mai intareste. Se opreste si se lasa in cuptor cu usa deschisa. Apoi se scoate din forma.

Se pregateste caramelul. Eu l-am facut prima data si nu prea bine mi-a iesit dar poate voi aveti experienta si va iese mai bine.

Prajitura se poate manca si asa, dar eu am mai adaugat ceva la ea. Acest caramel l-am facut asa:

am pus 4 linuguri de zahar

vreo 30 g de unt

2 linguri de frisca lichida

Se pune zaharul la topit. Se lasa sa se topeasca singur, nu amestecati in el. Dupa ce s-a topit si s-a inchis un pic la culoare nu il lasati prea mult ca se face amar. Opriti aragazul si adaugati untul si apoi frisca lichida, la mine s-a intarit foarte repede si am fost nevoita sa il mai topesc o data. Si se toarna peste tarta. Eu am caramelizat si cateva feliute de mar.

Tarta cu branzaTarta cu branza si caramel e

Si in final arata asa!

Tarta cu branza si caramel

Sa aveti pofta!

Tarta cu branza si caramel alaturi de mere

Leave a Reply

