Estonian Kringel

Pentru mine acest  “cozonac” a fost o provocare pentru ca nu stiam daca imi va iesi sau nu, dar in final rezultatul a fost fabulos: o forma foarte atragatoare, o culoare stralucitoare, un gust delisios si crocant, asa mi-a zis sotul meu.

Estonian Kringel

Intr-adevar reteta am luat-o de la Ana Maria Ciolacu, ” Just Love Cookin'”,  si este absolut delicioasa. Eu am dublat portile ei, dar si asa nu ne-a ajuns.

Ingredientele pentru 2 cozonaci sunt:

aluatul:

240 ml lapte caldut

2 linguri de zahar

2 galbenusuri de ou

60 g unt topit si racit

600 g faina

30 g drojdie proaspata

sare

Umplutura pentru uns:

100 g unt la temperatura camerei

6 linguri de zahar

3 lingurite de scortisoara

Intr-un vas punem drojdia, laptele caldut si zaharul amestecandu-le apoi le vom lasa sa se odihneasca pana face spuma si se umfla. Eu am lasat vreo 15 minute. La care se adauga untul topit si racit alaturi de galbenusuri, dupa care amestecam, cernem faina si sarea. Urmeaza framantatul aproximativ 10 minute pana aluatul primeste o forma de intins. La mine a fost un pic tare si m-am speriat ca nu o sa iasa si am adaugat o lingura de ulei de masline extravirgin, dar voi nu va speriati ca asa trebuie sa fie, dupa dospire e foarte maleabil.

Acoperim vasul cu un prosop si il lasam la dospit intr-un loc ferit de curenti. Se lasa la dospit 1-2 h pana isi dubleaza volumul.

Coca de la Estonian Kringel

Pentru uns se ia untul si se freaca cu zaharul si scortisoara pana se imbina toate.

Mai framantam vreo 5 secunde aluatul dospit, pentru a-i scoate aerul, pudram blatul de lucru cu faina si intindem o foaie cat mai dreptunghiulara posibil de aproximativ 1 cm grosime. Ungem foaia cu 3/4 din amestecul de scortisoara, lasand putin pentru uns deasupra, la final.

Estonian Kringel intins

Rulam foaia, apoi cu un cutit ascutit taiem ruloul pe lung in doua, lasand cativa cm la un capat, pentru a ne usura urmatoarea etapa.

Estonina Kringel, taiat

Acum invartim aluatul, in spirala, incercand sa lasam in exterior partea taiata, fiindca asta e tot efectul. Unim capetele si punem coroana formata intr-o tava tapetata cu hartie de copt, si punem tava in cuptor pentru 25- 30 de minute, 180 de grade Celsius.

Estonian Kringel, impletit Estonian Kringel2

Estonian Kringel in tava

Oprim cuptorul si il lasam acolo pana se raceste, daca vreti, daca nu il puteti servi imediat ca e genial!

Pe curand!

Estonian Kringel1Estonian Kringel, sectiune

Leave a Reply

