Paine de casa cu tarate si seminte

Dupa cum v-am spus, iata si reteta acestei bunatati care se poate prepara foarte usor. Pot sa va spun ca este prima data cand am facut eu singura o paine. Adevarul e ca doar mama sau bunica facea si eu stateam doar pe langa ele. Bunica avea un farmec al ei in prepararea painii, imi era asa de draga, imi spunea:”vezi asa se face, se framanta mult sa fie buna painea.” Prima paine pe care am facut-o este o paine cu tarate si seminte. Ce fel de seminte? Ce am avut eu acasa ca daca aveam mai multe puneam si altele, seminte de in si seminte de mac.

Paine cu tarate de grau si seminte

Fiind prima data m-am inspirat din blogul Simonei, si ii multumesc pentru reteta, care chiar e foarte buna!

Va mai spun ca e o paine foarte satioasa, mananci o felie, doua felii si te-ai saturat. Datorita continutului ei te satura bine!

Asadar, va prezint reteta:

Ingrediente pentru o paine:

  • 500 g de faina
  • 100 g tarate de grau
  • un plic de drojdie uscata (7 g )
  • 350 ml apa calduta (in functie cat e de moale aluatul)
  • 2 linguri de ulei de masline
  • 2 linguri de mac
  • 2 linguri seminte de in
  • o lingurita sare
  • o lingurita zahar
  • seminte pentru deasupra painii

Modul de preparare:

Nu am facut poze in timpul pregatirii si voi incerca sa explic cat de bine.

In vasul in care se framanta painea se cerne taratele si faina. Se adauga drojdia uscata, sarea, zaharul, semintele de in si macul.

Se amesteca bine toate ingredientele.
Se adauga apa calduta treptat si se incepe framantarea.
Se pune si  uleiul de masline continuand framantarea pana cand obtinem un aluat care nu se mai lipeste de maini (aproximativ 10 minute).

Aluat pentru painea cu tarate de grau

Peste aluatul obtinut se pune faina si se pune la cald sa creasca timp de o ora. Apoi aluatul se pune pe planul de lucru si se imparte in doua. Se fac doau fasii si se impleteste painea, capetele se indoie sub paine. Se pune intr-o tava dreptunghiulara unsa cu unt. Pe fundul tavii se presara seminte de mac si in.

Se lasa sa creasca in tava timp de 30 de minute, se unge cu  pensula cu putina apa, se presoara  deasupra cateva seminte si se da la cuptor la foc potrivit (180 de grade) aproximativ 50- 60 minute.

Cand se scoate din cuptor se unge din nou cu pensula cu apa, o fi si asta un secret, nu stiu sigur din ce cauza se pune, dar painea cu siguranta e buna asa.

Se lasa sa se raceasca, apoi se taie, eu nu am rezistat sa nu o tau si am gustat o bunatate…

Paine cu tarate de grau si seminte de in si mac

Va multumesc ca imi urmariti blogul si va astept din nou aici!

Numai bine si pofta buna!

Leave a Reply

