Varza cu afumatura

Demult imi statea mie gandul la o mancare care sa aiba gustul de acasa, de Romania si sa zic asa m-a dus cu gandul la ceva afumat. Si cum am adus de acasa cateva costite afumate de porc, am zis ca fac o mancare de varza cu afumatura, mai ales ca se potrivesc de minune.

Varza cu afumatura

Avem nevoie de ingredientele urmatoare:

  • o varza medie
  • 200 ml pasta de rosii sau bulion
  • o ceapa
  • un ardei
  • 3 costite afumate
  • sare, piper
  • cimbru, patrunjel

Se prepara in felul urmator:

Eu am pus intr-o oala apa si am pus costitele la fiert, fiind afumate si sarate, am zis sa iasa mirosul puternic din ele. Le-am fiert aproximativ 30 de minute. Sa nu trebuiasca sa fiarba prea mult varza e bine sa fie fierte ele mai intai.

Varza se taie marunt. Ceapa si ardeiul se tau marunt si se calesc in cratita unde pregatim varza. Dupa ce s-au calit adaugam pasta de bulion peste si lasam un minut sa fiarba. Intre timp se condimenteaza. Se adauga varza si se pune apa cat sa acopere. Se amesteca bine si se lasa sa fiarba acoperit cu un capac, sa se inaduse. Intre timp costitele au fiert si se spala din nou putin si se taie bucatele mai mici si se adauga peste varza. Daca mai este nevoie se mai condimenteaza. Se lasa sa fiarba pana varza e fiarta. Se asezoneaza cu patrunjel si cimbru. Si este gata varzuta noastra.

Varza cu afumatura la tigaie

Se serveste alaturi de smantana.

Numai bine pana data viitoare.

Leave a Reply

