Tarta cu pere

O reteta traditionala din Italia. Am invatat-o de la o doamna mai in varsta, asadar este destul de veche reteta. Este o tarta care am mai facut-o cu mere, si de data aceasta am incercat cu pere dar a iesit la fel de buna. De data aceasta am pus pere si dedesupt si deasupra, foarte delicioasa.Tarta cu pere si scortisoara

Avem nevoie de urmatoarele ingrediente pentru o tava rotunda de diametrul de 28 cm.

  • 3 oua
  • 15o g unt topit si racit
  • 3 linguri lapte
  • 280 g faina
  • 150 g zahar
  • 5 pere
  • scortisoara
  • sare
  • esenta de vanilie (optional) sau alte arome

Mod de preparare:

Prima data se topeste untul, pentru ca avem nevoie de el rece.

Perele se spala si se curata. Se tau feliute si se adauga peste o lingura de zahar si scortisoara.

Ouale se mixeaza impreuna cu zaharul aproximativ 10 minute, pana devin o crema spumoasa. Se adauga in fir subtire jumatate din unt si apoi laptele. Faina vine cernuta impreuna cu praful de copt. Se adauga si sarea. Si din nou se adauga untul. La sfarsit adaugam aromele, fiecare cum doreste. Daca compozitia este prea densa se mai poate adauga lapte.

Tarta

Se unge tava cu unt si se aseaza pere pe fundul tavii. Se pune compozitia peste pere. Deasupra din nou se pun perele aranjate dupa cum doriti. Se presara scortisoara peste pere.

Se introduce in cuptorul incalzit la 180 de grade Celsius pentru 20 de minute.

Tarta cu pere

Se lasa la racit si se scoate din tava. Se pudreaza cu zahar si se serveste!

Tarta

Tarta mea nu am pudrat-o ca nu prea imi place zahar pudrat deasupra.

Pe curand!

Leave a Reply

