Pasca pufoasa

 

Pasca la cuptor Pasca

Am facut si eu aceasta renumita pasca de sarabatorile pascale. Nu am avut timp ca sa o editez pana acum, dar e bine si acum decat niciodata. Am realizat-o cu un pic de emotii dar am pregatit-o si in final a iesit buna de tot. Imi place branza de vaca proaspata si mai ales cu stafide. Am primit de la mama mea de acasa un kilogram de branza  de vaci si am folosit-o cu mare bucurie pentru a pregati aceasta pasca. Oridecate ori o sa am ocazia o sa o fac. Este simpla si “buna da tat”. Sa vedem cum trebuie sa o pregatim.

Ingrediente:

Pentru aluat:

  • 550 g faina
  • 25 g drojdie proaspata sau 7 g granule
  • 250 ml lapte
  • 90 g unt
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 90 g zahar
  • 2 oua
  • sare
  • coaja de lamaie bio

Pentru umplutura:

  • 500 g branza (eu am avut doar 400)
  • 2 oua
  • 160 g zahar pudra
  • 20 g faina
  • 30 g gris
  • 150 g stafide
  • esenta de vanilie
  • esenta de rom
  • coaja de lamaie

Pentru uns:

  • un galbenus de ou cu 4 linguri de lapte

Mod de preparare:

Avem ceva treaba dar nu exagerat, trebuie doar sa ne organizam bine. Mai intai punem stafidele, intr-un castron cat sa le cuprinda pe toate, la inmuiat in apa fierbinte si esenta de rom. Le lasam 30 de minute, dupa care le scoatem la stors.

Pregatim aluatul. Cernem faina si o punem intr-un vas adanc. In mijlocul ei facem o gropita si punem laptele cu drojdia la dospit cu o lingurita de zahar.Prepararea aluatului

Lasam 15-20 de minute la un loc calduros, ferit de curenti.  Adăugăm apoi restul de zahăr, untul la temperatura camerei tăiat cubuleţe, ouăle, zahărul vanilat şi puţină coajă rasă de lamaie. Frământăm toate aceste ingrediente până obţinem un aluat elastic. 

 În funcţie de făina folosită, aluatul mai poate cere făină. În acest caz, adăugăm câte o lingură rasă cu făină până când aluatul se desprinde de pe mâini. Lăsăm aluatul la crescut pentru o ora, într-un loc călduţ.

Aluatul framantat Aluatul dospit

Tapetam tava cu unt si hartie de copt. Ungem marginile cu unt si tapetam cu faina. Eu am impartit aluatul in doua, dar mi s-a parut prea mult aluat la impletitura si prea putin la baza, asa ca impartit aluatul, astfel incat impletitura sa fie mai mica decat baza.

Intindem foaia pentru baza intr-o forma rotunda cat forma si inalta de grosimea de 1,5 cm si o punem in forma.

Aluatul pus in tava

Din a doua bucată de aluat modelăm trei şnururi pe care le împletim şi le aşezăm în formă. Lăsăm din nou la crescut 30-45 de minute.

Impletirea aluatului Impletitura

În mijloc turnăm brânza de vaci bine scursă şi amestecată cu zahărul, esenta de vanilie, ouăle, grişul, făina, stafidele şi coaja rasă de lamaie. Ungem împletitura cu un gălbenuş si lapte.

Coacem pasca în cuptorul preîncălzit la 180 grade pentru 50 de minute.

Pasca pufoasa

 

După ce s-a răcorit o pudrăm cu zahăr si o mancam cu pofta.

Foarte buna mi-a iesit!

Pasca cu branza si stafide

V-o recomand sa o faceti si voi cu orice ocazie nu neaparat doar de sarbatori.

Numai bine va doresc,  pana la o noua intalnire aici pe blog.

 

Leave a Reply

