Cozonac pufos cu mac

Cozonac cu mac Cozonac cu mac si rahat Cozonac pufos impletit Aceasta reteta de cozonac am preluat-o de la o ruda de a mea. Am mancat prima data facuta de ea si am zis ca am sa incerc si eu. Azi am facut acest cozonac pufos cu mac care este absolut delicios. Daca o sa il incercati si voi nu o sa va para rau. Cred ca pozele pe care le-am realizat sa va ajute la pofta si sa faceti si voi. Este nemaipomenit de bun. Ce sa spun se poate prepara oricand vreti voi, asa cum am facut eu sau pentru sarbatorile pe care le petrecem. Sa vedem de ce avem nevoie. Trebuie sa va spun ca ingredientele sunt pentru doi cozonaci.

Ingrediente:

  • 1 kg de faina
  • 4 oua
  • 2oo g zahar
  • 550 ml lapte si iaurt, se face 250 – 300, sau puneti doar lapte daca nu aveti iaurt
  • 100 g ulei sau 100 g unt topit
  • 50 g drojdie proaspata sau 14 g drojdie granule
  • esenta de rom
  • coaja de lamaie
  • un ou pentru uns

Pentru umplutura:

  • 400 g mac
  • 250 ml lapte
  • 200 g zahar
  • esenta de vanilie

Sau puteti sa umpleti cu ce doriti.

Mod de preparare: Este foarte important ca toate ingredientele sa fie calde.
Se cerne faina, neaparat, altfel nu prinde aer in ea si nu creste cat ar trebui. Peste ea se pune drojdia granule si sarea. Ouale se separa. Galbenusurile se pun la bain.marin impreuna cu zaharul si aromele. Se lasa pana se ingroasa un pic. Apoi se ia de pe foc si se adauga iaurtul si laptele cald (NU fierbinte). Aceasta compozitie se pune peste faina trepatat si se incepe sa se framante. Adaugam untul usor caldut ( caldut spre rece nu spre fierbinte) in 3 etape. Dupa fiecare transa adaugata, framanatm pana cand untul este complet absorbit de aluat.

Se framanta bine, eu am facut cu mana 30 de minute. Daca mai aveti nevoie de lapte sau de faina puteti adauga in functie de marimea oualelor s-ar putea sa aveti nevoie. Se lasa la dospit 40 de minute, o ora acoperit cu un prosop de hartie si apoi cu unul de bumbac.

Intre timp se face macul. Macul de macina impreuna cu zaharul la rasnita sau in robot. Laptele se pune la fiert si cand fierbe se pune macul. Se lasa sa fiarba pana se ingroasa(aproximativ 5 minute). Se ia de pe foc se las sa se raceasca si apoi se adauga albusurile spuma, ramase de la aluat.

Se ia aluatul se imparte in 4 parti egale  (pentru ca sunt 2 cozonaci). Intindem fiecare bucata de aluat, in forma dreptunghiulara, de marimea tavii, de o grosime de un centimetru. Se umple cu jumatate din umplutura de nuca, pe marigini se lasa spatiu si o rulam.  Procedam la fel si cu a doua foaie si apoi rasucim, impletim cele doua rulouri si le lipim bine capetetele.

Pregatim tava cu hartie de copt. Punem cozonacul in tava si il lasam sa dospeasca 60- 90 minute. Il ungem cu un galbenus amestecat cu 2-3 linguri de lapte si presaram putin susan.

Coacem cozonacul in cuptorul preincalzit la 180°C pentru 45-50 minute.

Cozonac impletit Voi sa verificati pentru ca s-ar putea sa se coaca mai repede sau sa mai aveti nevoie, depinde de cuptor. Se scoate si se lasa la racit acoperit. Cozonac pufos cu mac O minunatie de cozonac. Cozonac Merita facut! Cozonac impletit cu mac

2 Comments (+add yours?)

  1. Trackback: Cozonac pufos umplut cu nuca | Bunatati culinare
  2. Trackback: Cozonac pufos cu migdale | Bunatati culinare

Leave a Reply

