Spirale cu mere

Spirale cu mere si merisoareSectiune din spirale cu mere

Am vazut de multe ori aceasta reteta si m-am indragostit de ea de prima data. Dar momentul sa o pregatesc inca nu ajungea si eu tot vedeam alte fotografii frumoase cu aceste spirale. In sfarsit azi am fost si am cumparat mere si am pregatit-o. Ador mirosul de scortisoara in casa. Cu siguranta am sa le mai fac.

Si ca o completare, de azi in colo o sa am o colectie de fotografii frumoase datorita achizitiei noului aparat Canon 450 D, de la fratele meu. Thank you bro!;)

Ingrediente:

Pentru aluat:

  • 450 g  faina
  • 1 ou
  • 40 ml ulei
  • 220 ml iaurt
  • 100 g zahar
  • un praf de sare
  • 7 grame  drojdie deshidratata
  • ulei sau unt topit pentru uns aluatul

Pentru umplutura:

  • 3 mere
  • 3 linguri de zahar
  • o lingurita de scortisoara
  • o lingura de amidon
  • o mana de stafide sau merisoare

Pentru uns:

  • un galbenus de ou
  • 2 linguri de lapte

Mod de preparare:

Faina se cerne. Se amesteca impreuna cu drojdia uscata. Separat am batut oul impreuna cu zaharul, uleiul si apoi iaurtul. Le-am pus intr-o oala si le-am incalzit la foc mic, avand grija ca iaurtul sa nu se branzeasca. Aceasta compozitie o turnati peste faina si amestecati bine pana se dezlipeste de vas si de maini. La sfarsit puneti deasupra o lingura de ulei si lasati sa dospeasca pentru o ora intr-un loc ferit de curent.

Intre timp preagatim umplutura. Merele se curata si se tau cubulete mici. Se pun la calit impreuna cu zaharul. Dupa ce s-au inmuiat putin adaugam amidonul amestecat cu 3-4 linguri de apa. Se amesteca bine si se lasa inca 2 minute pe foc. Se opreste si se pune scortisoara. Lasam sa se raceasca, oricum este timp pana dospeste aluatul.

Cand aluatul e gata il luam si il rasturnam pe masa de lucru unsa cu unt topit sau ulei si il intindem intr-o foaie rotunda de 1 cm grosime. O taiem in 8 locuri. Aceste bucati le aducem spre mijloc pana formam o bila pe care o lasam sa se odihneasca inca 10 minute.

Intindem aluatul intr-o forma dreptunghiulara cu o grosime de 0,5 cm. Punem merele. Pliem aluatul in trei si apoi taiem felii de aproximativ 2 cm. Rasucim feliile, le asezam intr-o tava pregatita cu hartie de copt si le ungem cu galbenusul amestecat cu lingura de lapte. Mi-au iesit 11 bucati.

Incalzim cuptorul la 180 de grade. Le tinem in cuptor aproximativ 25 de minute pana sunt rumenite deasupra.

Spirale cu mere

Deasupra putem pune zahar pudra sau miere de albine cat sunt calde.

Sunt delicioase!

Sectiune

Va invit sa le faceti si voi! Nu sunt greu de facut si sunt gustoase rau.

Leave a Reply

