Cornuri cu naut si rozmarin

Cornuri cu naut si rozmarin

Cum foloseam nautul doar pentru salate si in paste, am vazut aceasta reteta de cornuri la Laura Adamache, un foarte bun blogger, si am zis ca vreau sa o fac neaparat. Zis si facut. Le-am facut au iesit foarte bune, doar ca nu am reusit sa le fotografiez sa vi le arat si voua. Asa ca le-am mai facut o data, dar nu numai sa le fotografiez, ci si pentru ca sunt extraordinar de bune. Au un gust deosebit. Si nu am sa ma opresc aici. Am sa continui sa le fac. Pentru o gustoare sanatoasa sunt extraordinare!Cornuri cu naut si rozmarin1

Ingrediente:

  • 325 g faina
  • 250 g naut Sun Food
  • 12 g drojdie proaspata/4 g drojdie deshidratata
  • 1/2 lingurita zahar
  • 150 ml apa
  • 100 – 125 g cascaval/gouda/emmentaler/ mozzarella
  • 1 lingurita plina rozmarin proaspat tocat
  • 1 lingurita sare
  • 3 linguri ulei de masline + 1 lingura ulei masline (pentru uns cornurile)
  • 2-3 linguri mix seminte (floarea soarelui, in, susan, dovleac)

Mod de preparare:

Nautul se clateste si il lasam sa se scurga. Adaugam 100 ml de apa  calduta, nu fierbinte, si il pasam pana cand obtinem un piure fin (eu l-am facut la robot).

Cernem faina intr-un vas incapator. Amestecam drojdia proaspata cu zaharul si o punem in centrul fainii. Adaugam piureul de naut, apa calduta ramasa (50 ml), rozmarinul si uleiul de masline. Framantam pana cand capata consistenta, apoi adaugam sarea si continuam sa framantam pana cand aluatul este elastic si nu se mai lipsete de maini (cca 15-20 minute).

Punem aluatul intr-un vas curat, uns cu foarte putin ulei de masline, si il acoperim cu folie de plastic alimentara. Il lasam sa dospeasca, intr-un loc ferit de curenti de aer reci, pana cand isi dubleaza volumul (cca 90 minute).Aluatul

Dupa ce a dospit, punem aluatul pe planul de lucru usor uns cu ulei de masline si il impartim in doua bilute egale, si le intindem de cca 6-7 mm grosime. Eu l-am impartit in doua, pentru ca prima data am facut 8 cornuri si mi s-au parut prea mari. De data asta am facut 16.🙂Umplerea cu branza

Taiem cercul in 8 triunghiuri egale. Facem o taietura de 2-3 cm in centrul partii superioare a fiecarul triunghi (in acest fel vom obtine niste cornuri rulate foarte frumos). Punem cate un cubulet de mozzarella in partea superioara a triunghiurilor, apoi le rulam spre varf.Umplerea cornurilor

Se pun cornurile intr-o tava tapetata cu hartie, le ungem cu ulei si presaram amestecul de seminte. Le lasam la dospit pentru 50 – 60 de minute.Cornurile in tava Cornuri cu naut

Coacem cornurile in cuptorul preincalzit la 180°C, pentru 20-25 de minute.

Se servesc calde dar si reci!Cornuri cu naut1

Fabuloase!Cornuri cu naut sectiune

Multumesc Laura A. pentru reteta!Cornuri cu naut si rozmarin2

Leave a Reply

