Cheesecake cu jeleu de capsuni fara coacere

Cheesecake  cu jeleu de capsuni2

Acest minunat cheesecake este primul pe care l-am facut si cu siguranta nu ma opresc aici, deoarece este foarte bun, racoros si usor de facut. Am primit o ladita de capsuni si am zis, e momentul acestui cheesecake. Il aveam pe lista de asteptari si l-am bifat.🙂 Reteta o am de la Teo, care are o multime de retete faine. Este o reteta light, asa spune Teo, nu folosim mult zahar si este aromata!

Sa vedem ce a iesit!Cheesecake cu capsuni fara coacere

Ingrediente pentru blat si umplutura:

  • 250 g biscuiti digestivi (eu am pus integrali asa am gasit)
  • 95 g unt
  • 250 g mascarpone
  • 400 g crema de branza
  • 160 g zahar pudra
  • 10 g gelatina
  • baton vanilie sau esenta
  • 300 g capsuni

Ingrediente pentru jeleu de capsuni:

  • 600 g capsuni
  • 150 g zahar
  • 50 ml apa
  • miezul de la jumatate de baton de vanilie sau esenta
  • 10 g gelatina

Mod de preparare blatul:

Prima data pregatim forma (28 cm diametrul), care trebuie sa fie cu pereti detasabili. O invelim bine in folie alimentara, atat fundul cat si peretii, eu am pus si hartie de copt, sa vad cum iese dar mai bine cu folie.

Apoi, biscuitii ii punem intr-un robot si ii maruntim bine. Topim untul si il turnam peste biscuiti si amestecam din nou, pana biscuitii absorb tot untul. Biscuiti si unt

Punem biscuitii in forma de copt si apasam foarte bine cu o canita cu fundul plat, astfel incat blatul de biscuiti sa fie uniform si foarte bine legat.Biscuitii in tava

Caspunile le spalam, le stergem si le taiem pe jumatate. Apoi le asezam peste biscuiti cu miezul capsunii in exterior, precum in poza.  Punem tava la frigider si ne ocupam de umplutura.Biscuitii in tava si capsunile

Punem mascarponele impreuna cu crema de branza si le mixam bine. Adaugam si vanilia. Mixam pana obtinem o crema fina. Punem treptat zaharul si mixam pana se topesc granulele. Inmuiem gelatina in 3 linguri de apa rece si o lasam sa se umfle, 5 minute aproximativ. O topim apoi la bain-marie. Gelatina nu trebuie sa fiarba (foarte important!!!), pentru ca isi pierde proprietatile de inchegare. Trebuie doar sa o topim pana devine lichida, amestecand tot timpul. O luam de pe foc, o incorporam in crema de branza si amestecam bine, bine. Turnam crema in forma si o dam la rece 2-3 ore.

Crema de branza

Dupa ce a trecut acest interval de timp incepem sa pregatim jeleul. Fructele se spala si se tau marunt.

Eu am ales sa fac acest jeleu intr-o tigaie antiaderenta, puteti face la fel sau intr-o cratita.

Apa si zaharul se pun impreuna in tigaie si lasam sa fiarba la foc mic, pana devin un sirop. Adaugam capsunile si lasam sa fiarba pana se formeaza un jeleu (10 minute aproximativ). Luam dupa foc compozitia si punem gelatina direct in compozitie, fara sa le inmuiem in apa, deoarece jeleul este cald. Trebuie amestecat repede, energic, pana se incorporeaza bine in compozitie si este topita. Peste crema de branza se toarna si acest strat de jeleu. O punem la frigider pentru 4-6 ore sau peste noapte sa se intareasca bine (eu asa am facut).

Cheesecake cu jeleu de capsuni

Noi am servit-o alaturi de un sos de caramel facut de mine…

Cheesecake cu capsuni

Nemaipomenit!

Cheesecake  cu jeleu de capsuni1

1 Comment (+add yours?)

  1. Trackback: Cheesecake cu ciocolata, vanilie si jeleu de capsuni | Bunatati culinare

Leave a Reply

