Rulada din albusuri cu crema de ciocolata neagra

Rulada cu crema de ciocolata neagra

Sambata am facut un tiramisu si cum stiti bine raman albusuri. Cum aveam multe de facut nu am reusit sa fac nimic cu ele. Asa ca le-am pus intr-un recipient si le-am pus la congelator. Nu stiam pana acum de acest lucru, asa ca l-am probat, si daca nici voi nu ati facut, va spun eu ca e un lucru foarte bun. Miercuri de dimineata le-am scos afara si le-am last sa se decongeleze, si au fost ca si cum ar fi proaspete.🙂

Aveam in minte sa fac o rulada si uite azi am reusit sa o duc la bun sfarsit. Cand a fost gata  am mancat 3 felii, va dati seama eu am mancat 3 felii, la ce buna a fost, e pe placul meu. Sa vedem cum se prepara.

Rulada cu crema de ciocolata neagra

Ingrediente:

pentru blat


  • 9 albusuri  (dar daca aveti mai putine, scadeti din cantitatea ingredientelor raportat la numarul de albusuri)
  • 9 linguri de zahar
  • 7 linguri faina
  • 3 linguri gris
  • sare
  • praf de copt
  • 2 linguri ulei de floarea soarelui

pentru crema


  • 150 ml frisca lichida
  • 100 g ciocolata neagra peste 50 % cacao
  • 100 g crema de branza

pentru decor, fulgi de nuca de cocos

Mod de preparare:

Mai intai se pregateste crema, pentru ca trebuie tinuta la rece. Frisca impreuna cu ciocolata rupta bucatele se pune intr-un vas pe aburi. Se tine pana se topeste ciocolata complet. Apoi se pune intr-un vas de sticla, de preferat si se lasa sa se raceasca. Dupa ce s-a racit se tine la frigider pentru 3-4 ore. Daca nu aveti timp o puteti pune la congelator 30 de minute.

Se ia de la rece si se mixeaza bine pana creste in volum. Se adauga si crema de branza. Se mixeaza pana devine cremoasa, pufoasa si aerata. Se pune la rece pana blatul este gata.

Blatul

Se mixeaza albusurile spuma tare impreuna cu sarea, pe rand apoi se adauga zaharul si la sfarsit uleiul.

Se cerne faina impreuna cu praful de copt si grisul. Aceasta operatiune se face cu o lingura de lemn sau silicon cu miscari lente, de sus in jos.

Se pregateste tava cu hartie de copt. Se pune compozitia si se pune la cuptor pentru 20 de minute, 180 grade Celsius, pana cand trece testul scobitorii.

Se lasa putin la racit, se desprinde de hartia de copt. Se ruleaza blatul in foia de copt si se tine strans cateva ore (eu am tinut-o 2 ore).

Se desface si se intinde crema (trei sferturi din crema, o parte ramane pentru deasupra). Asa cum am spus se unge cu restul de crema deasupra. Se lasa la rece. Cand se serveste se presara fulgi de nuca de cocos.

Rulada sin albusuri cu crema de ciocolata

Foarte buna!

Sa va spun cum e: nu este foarte dulce, e putin amaruie, are gust parfumat de ciocolata neagra…hmm ce imi place mie!

Daca va place mai dulce puteti adauga zahar pudra in crema, dupa gust.

2 Comments (+add yours?)

  1. Lavinia
    Oct 22, 2016 @ 12:36:32

    Cand se pune grisul,nu scrie sau nu am vazut eu?O reteta minunata ,multumim

    Reply

Leave a Reply

