Clatite cu ricotta si afine

Clatite cu afine si ricotta

Eu fac clatitele dupa reteta mea. Stiu ca fiecare gospodina are reteta ei si modul ei de a prepara clatitiele. Atunci cand ai pofta de dulce imediat ne duce gandul la clatite. Si se pot face multe combinatii. Azi eu am ales sa le umplu cu gem de afine facut cu afine din Romania, si facut de mama mea cea scumpa, si cu ricotta. Eu va spun reteta mea de clatite:

Ingrediente:

  • 2 oua
  • 3 cani de faina de 250 ml (am folosit aceeasi cana pentru toate sa fie mai usor de masurat)
  • 3 cani de lapte
  • 4 linguri de ulei
  • 5 linguri de zahar
  • un praf de sare
  • coaja rasa de la o lamaie
  • praf de copt

  • ricotta
  • gem de afine
  • inimioare de ciocolata, decor

Mod de preparare:

Punem ouale intr-un vas, adaugam sarea si amestecam pana se omogenizeaza. Cernem faina si o adaugam treptat in vas, cate 2-3 linguri deodata. Amestecam foarte bine.

Amestecam laptele la temperatura camerei cu uleiul (facem acest lucru ca sa impiedicam formarea cocoloaselor din aluatul de clatite).

Cand aluatul incepe sa capete consistenta, adaugam cate 50-60 ml din mixul de lapte si ulei si amestecam pana cand aluatul devine din nou fluid. Continuam, adaugand alternativ faina si lapte, si amestecam bine dupa fiecare portie adaugata aluatului. Lasam compozitia sa se odihneasca pentru 30 de minute.

Se prajesc intr-o tigaie antiaderenta (eu nu pun ulei in tigaie, pentru ca am pus in compozitie), pana se termina compozitia.

Le umplem cu ricotta amestecata cu gem de afine sau cu ce doriti voi!

Clatite cu afine si ricotta 1

Le servim pe un pat de gem de afine si inimioare de ciocolata, cu multa pofta!

Leave a Reply

