Prajitura Semiluna cu nuca

Prajitura semiluna cu nuca

In ultimele zile am vazut foarte multe postari cu aceasta prajitura pe blogurile pe care le urmaresc. Aceasta prajitura, pentru mine nu imi aduce aminte de copilarie, pentru ca eu nu am mancat asa ceva si nici nu am vazut asa ceva cand eram copil. Tot ce imi aduc aminte din copilarie era prajitura Negresa, pe care bunica o facea foarte buna, dar din pacate nu am luat reteta, si ea nu mai este printre noi. Pe langa prajitura asta de sarbatori bunica mai facea si cozonaci, cornuri si o prajitura cu foi. Da intr-adevar, erau bune, si chiar mi-e dor de acele vremuri, cand abia asteptam sa mergem la bunici. Dar sa revenim…la ale noastre…prajitura semiluna…usor de preparat pentru sarbatorile care vin, un blat pufos cu un crocant de nuca!

Semiluna cu nuca sectiune

Ingrediente:

  • 5 oua
  • 150 g zahar
  • 50 g unt topit
  • 150 g faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • esenta de vanilie
  • 100 gr nuca macinata
  • un praf de sare
  • zahar pudra vanilat pentru pudrat deasupra (optional)

Mod de preparare:

Se separa albusurile de galbenusuri. Albusurile se mixeaza la inceput cu praful de sare. Cand sunt bine batute se adauga zaharul. Se mixeaza pana devine o bezea tare.

Galbenusurile se amesteca cu untul topit si racit adaugat treptat si esenta de vanilie.

Adaugam treptat compozitia cu galbenusurile peste albusuri. Faina o amestecam cu praful de copt si o cernem. Adaugam lingura cu lingura si amestecam cu lingura de lemn sau silicon.

O punem intr-o tava tapetata cu hartie, marimea folosita este 32/ 23 cm.

O punem la cuptorul incins la 180 de grade Celsius pentru 20 de minute. Facem testul cu scobitoarea, daca este curata este copata prajitura.Prajitura in tava

Lasam prajitura sa se raceasca complet si cu o forma rotunda decupam prajiturele in forma de semiluna. Inainte de servire le pudram cu zahar pudra.Semiluna cu nuca

Le pastram intr-0 cutie inchisa, daca mai raman, sa nu se intareascaSemiluna cu nuca1

Leave a Reply

