Sarmale cu ciuperci (hribi)

Sarmale cu ciuperci2

Imi plac foarte mult ciupercile si mai ales cele culese din padure, numite hribi. Tatal meu imi culege mereu si imi trimite, congelate pentru a le folosi. Si cum aveam si varza trimisa tot de acasa numai bine se potrivesc pentru o oala de sarmale. La mine nu trebuie sa fie sarbatoare sa pregatesc un anume fel de mancare. Deobicei sarmalele se fac atunci cand ai vreo sarbatoare prin preajma. Eu le fac mai rar, cand am pofta, e adevarat, dar cand le fac sunt nemaipomenit de bune. Nu sunt fan sarmale, de mica nu imi placeau, dar astea cu ciuperci as manca mai des. Pur si simplu se topesc in gura, langa o mamaliguta calda, si  sfecla cu hrean. Dimential!!!

Sarmale cu ciuperci1

Ingrediente:

  • 500 g ciuperci hribi
  • 5 cepe taiate marunt
  • un ardei taiat marunt ( eu am avut unul rosu)
  • un morcov ras marunt
  • o varza proaspata
  • 250 g orez (un pahar)
  • piper, sare, boia
  • 250 ml suc de rosii+ 250 ml pentru fiert
  • marar verde
  • cimbru uscat+cimbru crengute
  • marar crengute uscate
  • ulei de masline

Mod de preparare:

Eu incep prima data cu varza. Varza se opareste. Se pune o oala cu  apa sare si otet. Cand fierbe apa se pune varza. NU se lasa mult in oala ca sa nu se inmoaie tare. Se lasa aproximativ 2,3 minute, se desprinde fiecare frunza dupa varza si se scot pe rand cand sunt gata. Urmatoarea operatiune :“se frunzaleste”(se taie ridicatura de la frunza:D). Se lasa la scurs.

Incepem sa curatim legumele (ceapa, ardei, morcov) le taiem si le punem la calit in putin ulei de masline, adaugam putina apa si lasam sa scada apa. Condimentam cu sare, piper si boia. Le lasam aproximativ 10 minute, apoi adaugam ciupercile daca vreti sa le caliti si pe ele, daca nu le puneti doar la sfarsit.

Aaaa…am uitat sa va zic operatiunea cu ciupercile, dupa cum va spuneam am primit ciupercile gata congelate, asa ca eu nu am facut nimic cu ele. Ele se curata daca le aveti proaspete, se spala se tau cubulete si se pun la fiert in apa cu sare pentru 20 de minute. Se strecoara si se folosesc.

Adaugati sucul de rosii si lasati sa scada putin, 5 minute. Luati de pe foc si lasati sa se raceasca putin. Adaugati orezul spalat, mararul, cimbru. Gustati sa vedeti daca mai e nevoie de sare, piper si condimentati. Amestecat bine compozitia.

Frunzele se portioneaza pentru o sarmala. Se ia frunza in mana se pune o lingurita din compozitie sau cat de mare doriti sa fie sarmala, (eu le fac mici), se inveleste cu frunza si se bag capetele in interior. Gata sarmala!!! Uraaa!!!

Bun, dar trebuie sa pregatim oala.

Se pun crengute de marar uscat si cimbru uscat pe fundul oalei. Varza care a ramas se taie marunt si se pune si ea deasemenea. Sarmalele se aranjeaza in forma de cerc pana se termina. Deasupra se pune din nou varza taiata marunt.

Se pune la fiert. Adaugam 250 ml suc de rosii si 250 ml apa, in functie cat de mare e oala. Apa trebuie sa acopere sarmalele. Eu fac o proportie de 50 % de apa si suc de rosii. Se adauga si sare dar nu foarte multa. Se lasa la fiert cel mult 30 de minute (varza fiind oparita si ciupercile fierte nu e nevoie de multa fierbere), pana cand varza e fiarta. Le lasati putin sa se raceasca si sa se combine condimentele si le puteti servi! Mie mi-au iesit aproximativ 80 bucati mici.

Le serviti cum doriti voi, dupa preferinte, dar va spun cum le-am degustat eu: deci 3 sarmale, o lingura smantana, un ardei iute rosu din borcan (pus de mama) si multa salata de sfecla cu hrean…o adevarata poveste!

Sarmale cu ciuperci

De curand am descoperit faptul de a manca sarmalele alaturi de o salata de sfecla cu hrean. Sfecla o cumpar fiarta, o razuiesc si pun hrean peste (din borcan razuita, facuta de tarani, oameni gospodari). Condimentata cu sare, piper si ulei, e foarte buna.

Sarmale cu ciuperci hribi

 

Leave a Reply

