Tort cu mousse de portocale si ganache de ciocolata neagra

Tort cu mousse de portocale

Tort cu ganache de ciocolata neagraAcest tort l-am preparat pentru o ocazie speciala, ziua mea de nastere. Un tort foarte bun si aromat. Anul acesta am vrut ca aromele sa fie portocala si ciocolata neagra, anul trecut fiind migdalele, un ingredient mai special. Pot sa va spun ca e foarte bun, mai ales celor iubitori de ciocolata neagra. Un blat insiropat si mousse de portocala foarte racoritor, ganache de ciocolata neagra si jeleu de portocale, sunt combinari foarte reusite. Sa vedem cum se pregateste.

Tort aniversarFelie de tort cu portocale.jpg

La multi ani! Tort

Ingrediente:

Pentru blat:

  • 5 oua + 3 albusuri (eu am avut prin frigider si le-am pus, nu e obligatriu)
  • 10 linguri de zahar
  • 10 linguri faina
  • 2 linguri cacao
  • praf de copt
  • 3 linguri ulei sau unt topit si racit
  • coaja de lamaie
  • sare

Pentru jeleu de portocale:

  • 350 g suc si pulpa de portocala (blenduite si strecurate) din 3-4 portocale
  • 150 g apa
  • 100 g zahar
  • un plic de gelatina granule, 7 g

Pentru mousse de portocale:

  • 250 g mascarpone
  • 100 g zahar pudra, dupa gust, depinde cat de dulce preferati, eu am pus 5 linguri
  • 3 portocale + 5 linguri de zahar
  • 200 ml frisca
  • 7 g gelatina granule, un plic
  • coaja de portocale (dupa preferinte)

Pentru ganache de ciocolata neagra:

  • 250 ml frisca lichida
  • 100 g ciocolata neagra, minim 70 % cacao
  • visine din borcan (optional)
Panglica de ciocolata:
  • 100 g ciocolata neagra

Pentru decor:

  • 200 g bomboane colorate

Pentru sirop:

  • 300 ml apa si sucul de la o lamaie

Mod de preparare:

Desi este o lista lunga sa stiti ca nu e chiar asa de greu de realizat. Eu am facut cu o zi inainte tortul si a doua zi am facut cremele. Am tinut tortul o zi la frigider si apoi am facut decorul adica,plangica. Puteti face totul intr-o singura zi, important este sa il tineti o zi la frigider inainte de a fi servit.

Blatul

Ouale se separa. Albusurile se mixeaza foarte bine cu un varf de sare, spre sfarsit se adauga si zaharul pudra ( 5 linguri). Se mixeaza pana se obtine o bezea ferma. Galbenusurile impreuna cu zaharul si uleiul se mixeaza. Se adauga si cacao.  Acest continut se toarna putin cate putin peste bezea. Apoi amestecam faina cu praful de copt si le cernem peste compozitia cu galbenusuri. Amestecam cu lingura de lemn sau silicon, cu miscari de sus in jos.

Se pregateste tava, 28 cm diametru, cu unt si faina, sau hartie de copt.

Se toarna in tava compozitia si se pune la cuptorul incins pentru 20- 30 minute, testati cu scobitoarea. Lasati sa se raceasca si apoi il scoateti din forma. Se imparte in 2 parti egale.

Jeleu de portocale:

Il pregatim prima data pentru ca e nevoie sa stea la frigider. Se pune gelatina la hidratat in 3 linguri de apa, se lasa 10  minute.

In primul rand pot sa va spun ca portocalele folosite sunt bio. Se decojesc portocalele se impart in felii si se pun in robotul de bucatarie. Se obtine suc si pulpa de portocala. Acest continut se strecoara. Se separa sucul de pulpa. Sucul obtinut se amesteca cu apa si cu zaharul si se pune pe foc intr-o cratita. Am incalzit amestecul dar nu l-am fiert (este suficient sa se infierbante). Punem gelatina inmuiata in acest suc. Amestecam bine, el se va dizova de la temperatura sucului.

Am lasat jeleul un  pic la racorit si am pregatit o tava in care sa-l torn. Am tapetat cu folie de plastic o tava rotunda de 28 cm diametru. Se toarna cu grija sucul in tava si se lasa sa se raceasca si apoi se pune la frigider pentru 2 ore, trebuie sa fie bine intarit.Jeleul

Mousse de portocale

Punem la inmuiat gelatina in 3 linguri de apa.

Portocalele se decojesc se dau si ele prin robot si se amesteca cu restul de pulpa de portocale ramas de la jeleu. Se pun pe foc intr-o cratita impreuna cu zaharul si se lasa sa fiarba pana scade (10 minute). Se lasa apoi la racit.

Portocalele

Mixam branza de mascaropone cu zaharul pudra, apoi adaugam putin cate putin, portocalele. Mixam si frisca.

Topim gelatina pe abur. Nu lasam sa fiarba. Lasam sa se raceasca putin si o adaugam peste compozitia cu mascarpone si amestecam energic. Apoi adaugam frisca lingura cu lingura si amestecam cu miscari usoare cu lingura de silicon sau lemn. Adaugam si cojile de portocale taiate marunt. Il punem la rece.Mousse de portocale

Ganache de ciocolata

Frisca lichida impreuna cu ciocolata rupta in bucatele se pun pe aburi intr-o cratita. Se amesteca pana se topeste ciocolata. Se pune la frigider intr-un recipient si se lasa pentru doua ore sau o ora la congelator. Se scoate si se mixeaza pana devine o crema fina.

Ganache de ciocolata

Asamblarea tortului:

Blatul se taie in 3 parti egale.

Se aseaza pe un platou pe care se va servi torul.

Se pune prima foie si se insiropeaza cu sirop. Pune un strat de mousse se portocale (trebuie impartit in doua pentru ca mai avem nevoie de un strat). Se pune cealalta foaie de blat, se insiropeaza si se pune ganachul de ciocolata, eu pe margini am pus visine din borcan.Ganache cu visine

Se pune ultima foaie de blat insiropata si se toarna ultimul strat de mousse de portocale.Mousse de portocale asamblare

Se niveleaza foarte bine sa fie drept, deoarece deasupra vine pus jeleul de portocale. Se pune cu foarte mare grija, se rastoarna peste mousse, ajutat de o persoana sau singur, cum puteti, eu am facut singura. Deci se rastoarna si se ia folia incet, incet sa nu il distrugem.Jeleul pe tort

Pe margini se imbraca cu putin mousse de portocale. Se lasa la rece o ora.

Vine pusa panglica de ciocolata.

Panglica de ciocolata

 

Panglica de ciocolata

Se topeste ciocolata pe aburi.  Se trage  deoparte si se amesteca pana se racoreste aproape de 30 C – ea fiind inca fluida.

Se taie o fasie de hartie de copt, dupa circumferinta si inaltimea tortului. Se intinde hartia pe masa. Se toarna ciocolata topita peste hartie si se intinde cu o spatula de silicon. O lasam sa se racoreasca putin, dar nu sa se intareasca de tot. Si apoi se pune in jurul tortului cu mare girja sa nu se rupa. Se lasa cu hartia de copt si se lasa sa se raceasca la temperatura camerei, nu il puneti in frigider torul doar dupa o ora. Panglica se face mai lunga cu 2 cm ca sa se poata suprapuna acolo unde se intalnesc.

Se ia hartia de copt cu grija si incet, dupa ce s-a inatarit bine ciocolata.

Se decoreaza cu bomboane colorate sau dupa placul vostru!

Tort cu portocale

O felie pentru toti!

Felie de tort

Nu e greu de facut si are un efect wow!🙂

TortSectiune tort.jpgTort de portocale

Leave a Reply

