Cremes

Cremesnit

Hmm…am ajuns sa postez si aceasta reteta minunata. Este o prajitura foarte comuna, multi dintre voi o stiti. Eu o faceam cu mama acasa, doar ca faceam doar crema, foile le cumparam. Am reusit sa o fac si eu dar, cel mai mult ma bucur ca am facut eu foile. Imi doream sa fac de mult acest lucru. Nu este greu, chiar m-am mirat ce usor se fac si rapid. Va indemn si pe voi sa faceti foile, dar daca totusi nu aveti timp puteti sa le si cumparati. Sa vedem cum se prezinta aceasta veche reteta de cremes. Cremes

 

Ingrediente:

Pentru foi:

  • 200 g faina
  • un galbenus de ou
  • o lingurita bicarbonat
  • sare
  • smantana cat cuprinde

Pentru uns foile:

  • 100 g unt la temperatura camerei
  • 3, 4 linguri faina

Pentru crema:

  • 6 -7 galbenusuri
  • 1,5 l lapte proaspat
  • 230 g amidon
  • 15 linguri zahar
  • o pastaie vanilie
  • putina sare

Mod de preparare:

Intr-un vas punem faina, sarea, bicarbonatul si galbenusul de ou. Amestecam si adaugam smantana. Framantam pana iese un aluat elastic si moale care poate sa se intinda. Il punem la rece pentru 30 de minute. Intre timp untul il amestecam impreuna cu faina pana obtinem o pasta moale.

Scoatem aluatul de la rece si il intindem cat putem noi de mult si subtire. Pe toata suprafata se intinde pasta de unt si faina. Rulam aluatul ca si o clatita mai mare. Il invelim in folie de plastic si il punem din nou la rece. Cand e gata il scoatem si il impartim in doua.(eu am impartit in patru, dupa cum se vede in poza, pentru ca am facut doua porti, si apoi peste o saptamana am mai facut un cremes:D)Foi de cremes

Fiecare se intinde intr-o foaie pe dosul tavii de la aragaz sau pe tava care doriti. Se introduce la cuptorul incins 180 de grade pentru 5-6 minute. Cuptorul meu coace foarte bine si cam atat am avut nevoie, voi le tineti pana se rumenesc, dar atentie sa nu se arda.

Foi de cremes 1

Si cam asa sta treaba cu foile astea de cremes. Nu e mare lucru , nu?

Sa vedem crema. E foarte usor de facut.

Se pregateste intr-o oala care nu se prinde de fund. Se pune laptele, amidonul si se amesteca bine cu un tel. Pe rand se adauga galbenusurile de ou, zaharul, sarea si semintele de vanilie. Punem apoi pe foc si amestecam continuu, pentru ca de la amidon se formeaza cocoloase si se ingroasa doar pe fundul oalei daca nu amestecam. Fierbem crema la foc mic pana capata consistenta unei budinci. Oprim focul si amestecam in crema sa se raceasca. Dupa ce s-a racit bine incorporam lingura cu lingura albusurile batute spuma cu 3 linguri de zahar. Amestecam cu o lingura de silicon cu micari lente, astfel incat sa fie bine incorporate albusurile.Crema cremes

Punem intr-o tava o foaie, punem crema incet sa nu curga, la mine nu a curs deloc, si deasupra punem cealalta foaie, doar ca va fi taite in patratele, sa fie mai usor la servit.

Se pune la rece pana a doua zi si se serveste cu zahar pudra!Cremes2

O bunatate!Cremes1

 

Leave a Reply

