Risotto cu sparanghel

Nu am postat in ultima luna deoarece am fost destul de ocupata, dar totusi nu am nici o scuza.:D Tot vroiam sa postez si tot intervenea una si alta, dar acum am zis nu conteaza la ce ora dorm dar voi scrie o reteta pentru voi. De data asta vin cu un risotto foarte cremos si gustos. Sparanghelul il completeaza de minune sau putem zice e “piesa de valoare”. Mie imi place foarte mult sper sa va plac si voua si sa il pregatiti.Risotto cu sparanghel

Ingrediente (2-3 persoane):

  • un pahar si jumatate de orez pentru risotto (eu asa il masor)
  • o ceapa alba
  • 100 ml vin alb
  • 250 g sparanghel
  • sare si piper
  • 100 g parmezan
  • 50 g crema de branza
  • ulei de masline
  • 30 g unt

Mod de preparare:

Intr-o cratita destul de incapatore punem la calit ceapa, toacata marunt in uleiul de masline. Adaugam si orezul si lasam 2-3 minute. Adaugam apoi vinul si lasam sa se evapore.

Sparanghelul de curata de partea lemnoasa de jos (partea dura), se taie vreo 3-4 cm (pana unde sa nu mai fie tare).

Se pune intr-o oala la fiert pentru 5 minute, apoi se scoate si se pune in apa cu gheata, sa nu mai continue fierberea (eu am trecut peste aceasta etapa, nu aveam gheata), trebuie sa fie crocanti. Se taie varfurile si se lasa asa mari, iar restul se taie marunt si se pune in blender formand o crema.

Apoi adaugam apa sau daca doriti exista si varianta supei de pui. Eu pun toata apa apoi las sa fiarba (pentru un pahar de orez se pune 3 porti de apa, asadar punem 4 pahare si jumatate). Lasam sa fiarba cat este nevoie. La sfarsit condimentam. Adaugam sparanghelul blenduit si varfurile, lasam cateva de decor,  parmezanul, crema de branza si untul. Amestecam bine si lasam putin sa se patrunda aromele.

Risotto cu sparanghel si parmezan

Il servim alaturi de o salata!

 

 

Leave a Reply

