Cheesecake cu mure si afine

cheesecake-cu-mure-si-afinefelie-cheesecake-cu-mureChiar daca am fost in vacanta, nu… nu aveam cum sa nu fac familiei mele o portie de cheesecake, ba chiar doua am facut, unul cu piersici si unul cu mure si afine. Am fost la padure la gratar si am gasit mure, mure pe care le-am cules asa ca in copilarie alaturi de fratele meu. Asa ca am facut acest minunat cheesecake, poate era bine daca aveam si zmeura dar nu am avut, poate data viitoare.😦cheesecake-cu-mure-si-afine-felie

Ingrediente:

pentru blat

  • 250 g biscuiti
  • 70 g unt topit
  • o lingura cacao amara
  • o lingurita de scortisoara praf

pentru umplutura

In Romania am pus de data asta branza de la Lidl, Pilos si este destul de buna, putin acrisoara, dar puteti pune ce va este mai convenabil, mie una imi place mai mult cu crema de branza.

  • 250 g mascarpone
  • 200 g crema de branza
  • 5 linguri zahar praf
  • un plic gelatina, 10 g
  • 250 g mure, 250 g afine, chiar daca cantitatea totala este multa se inatreste branza
  • 100 g zahar pentru mure si afine

pentru jeleu de cirese

  • 150 g mure
  • 150 g afine
  • 200 ml apa
  • 6 linguri de zahar
  • 10 g de gelatina

Prima data pregatim forma (28 cm diametrul), care trebuie sa fie cu pereti detasabili. O invelim bine in folie alimentara, atat fundul cat si peretii.

Apoi, biscuitii ii punem intr-un robot si ii maruntim bine. Topim untul si il turnam peste biscuiti si amestecam din nou, pana biscuitii absorb tot untul. Adaugam scortisoara si cacaua. Amestecam bine si ii punem in tava si ii nivelam bine cu o dosul lingurii. Acoperim cu folie plastic si punem la frigider, pana pregatim crema.blatul

Ne ocupam de afine si mure. Le trecem pe sub un jet de apa. Le punem impreuna la fiert cu apa si zaharul. In aceeasi oala punem cantitatile si pentru jeleu si pentru ce avem nevoie la crema.

Le lasam sa fiarba cam 10- 15 minute apoi le oprim. Punem intr-o strecuratoare si lasam sa se scurga siropul ce il vom folosi pentru jeleu.

Dupa ce s-a racit bine murele si afinele, jumatate din cantitate le adaugam la crema de branza mixata cu zaharul pudra. Amestecam bine.

Gelatina se pune la inmuiat 10 minute in 4 linguri de apa. Apoi se pune pe aburi sa se topeasca, aveti grija sa NU FIARBA! Se lasa apoi la racit si se adauga peste crema amestecand energic, pentru ca gelatina sa se omogenizeze. O turnam peste blatul de biscuiti.

Lasam la rece 2 ore. Apoi pregatim jeleul.

Noi deja avem siropul de la mure si afine. Asa ca ramane sa pregatim gelatina. O punem la inmuiat 10 minute si apoi o topim pe aburi. Incalzim putin siropul, nu il fierbem si apoi adaugam gelatina topita peste sirop. Lasam sa se raceasca, nu il punem cald peste crema de branza.

Dupa ce s-a racit jeleul il punem peste crema de branza. Il punem din nou la rece peste noapte.cheesecake-cu-mure-si-afine1

Se decoreaza cu mure si afine proaspete.

PS. Fratele meu a facut fotografiile. Multumesc!

cheesecake-cu-mure-si-afine2

Leave a Reply

