Paine impletita pufoasa

paine-impletita-cu-lapte

Eu fac paine in fiecare saptamana, asa ca pot sa spun ca deja am observat unele lucruri atunci cand o prepar si care este rezultatul final. Eu o fac simpla, asa cum se face normal, fara lapte, fara oua, dar azi am preparat una cu lapte si oua. Am incercat si aceasta varianta. Bineinteles ca a iesit foarte buna si pufoasa. E foarte buna proaspata unsa cu unt si gem, alaturi de o cana de lapte…yummi…Mirosul care umple casa imi place foarte mult.  De data aceasta am impletit painea in treiDar va las pe voi sa vedeti cum este, asa ca va invit sa o preparati si voi!paine-impletitapaine-feliata

 

Ingrediente:

  • 500 g faina
  • 200 ml lapte caldut
  • un ou
  • 2 linguri de ulei de masline
  • 25 g drojdie proaspata sau 10 g drojdie praf
  • o lingurita de miere de albine sau o lingurita de zahar
  • o lingurita de sare
  • seminte in, susan, floarea soarelui
  • galbenus de ou si putin lapte

Mod de preparare:

Faina trebuie sa fie la temperatura camerei, sa nu fie rece. Se cerne printr-o sita foarte fina. Incalzim laptele incat sa nu ne arda la degete. Punem in el drojdia, mierea (zaharul) si amestecam bine pana se dizolva mierea si drojdia. In mijlocul fainii facem o gaura si punem acolo laptele si amestecam putin cu faina. Lasam sa stea la odihnit 15 minute. Daca folositi drojdie praf treceti peste aceasta operatiune. In faina cernuta se pune drojdia praf, sarea si se amesteca. Apoi se adauga laptele si oul si incepe framantarea.

Bun…dupa ce a dospit amestecam adaugam sarea si oul la temperatura camerei (eu am oprit putin galbenus pentru a pune deasupra painii, voi puteti folosi un alt galbenus, nu am mai avut in casa ou..upss). Framantam bine intre timp adaugam si uleiul de masline. Framantam in continuare pana aluatul se dezlipeste dupa maini, devine un aluat elastic si omogen. In caz ca simtiti ca mai aveti nevoie de faina mai adaugati. Framantarea asta dureaza cam 10 – 15 minute. Haideti ca nu e asa greu, nu? Presaram deasupra putina faina, acoperim cu un prosop de bumbac si lasam la dospit o ora intr-un loc ferit de curenti.

Rasturnam aluatul pe blatul de lucru presarat cu faina si il framantam putin. Il impartim in trei bucati egale, le cantarim.

Apoi fiecare bucata o modelam intr-un snur. Cele 3 snururi le impletim iar colturile pe bagam sub paninica. O asezam intr-o tava cu hartie de copt. O lasam din nou la dospit pentru inca o ora.

Apoi luam galbenusul si il amestecam cu o lingura de lapte caldut. Cu o pensula ungem painea si preasaram semintele. O punem la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 30 de minute aproximativ. Paniea trebuie sa fie bine rumenita.pregatirea-painii

Se lasa la racit si apoi se poate taia si servi cu o bunatate de unt si un gem bun de la mami!:)paine

Si aici in fundal pe cantaretul meu care imi canta mereu!

paine-seminte

 

Leave a Reply

