Prajitura cu dovleac

prajitura-cu-dovleac2

Da, a inceput sezonul dovleacului, care l-am descoperit de un am de zile si imi pare rau ca nu l-am incercat mai repede. Este foarte benefic pentru corp si foarte gustos totodata. Se pot face atat prajituri cat si feluri principale de mancare. Eu fac risotto cu dovleac, este fenomenal de bun, inca nu am postat reteta, dar cat de repede am sa o scriu. Asadar, azi am facut aceasta minunata prajitura cu dovleac, nu a fost inspirata de mine ci de minunata Teo de la kitchen. Foarte reusita reteta si usor de realizat. Se face cu foi turnate nu intinse cu sucitorul si este foarte practica, ceea ce e un pic mai greu, faptul ca trebuie impartit aluatul in parti egale.😀prajitura-cu-dovleac1

Ingrediente (tava de 30/40 cm):

-pentru foile turnate

  • 5 oua
  • 200 g zahar, eu am vrut sa nu fie asa dulce si am pus 150 g
  • 80 g unt topit si racit
  • 200 ml lapte
  • 350 g faina
  • praf de copt
  • sare
  • esenta vanilie naturala

-pentru umplutura:

  • 1 kg dovleac
  • 150 g zahar
  • o lingura scortisoara

Mod de preparare:

Prima data pregatim dovleacul. Il curatam cu mare atentie,( eu mi-am ales cu o taietura la un deget), apoi il razuim pe razatoarea mare sau la robot daca aveti, este foarte practic, imediat se face. Il punem intr-o oala antiaderenta impreuna cu zaharul si scortisoara si il lasam pe foc circa 10 minute, amestecand din cand in cand.

Pregatim tava cu hartie de copt. Intr-un castron punem ouale impreuna cu zaharul si sarea si mixam pana isi dubleaza volumul. Adaugam untul topit si racit in fir subtire, apoi laptele si esenta de vanilie. La urma adaugam faina cernuta cu praful de copt, putem mixa in continuare sau facem cu un tel.  Turnam jumatate din compozitie in tava (incercati sa o faceti cat de bine puteti, pentru ca altfel va iesi o foaie mai groasa si una mai subtire) si o nivelam. O punem la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 10 minute, pana prinde o crusta aurie. O scoatem si punem umlutura, o intindem uniform si turnam restul de aluat peste umplutura, pe care o nivelam bine. O punem din nou la cuptor si o lasam pana trece testul scobitorii si are o crusta aurie.pregatire-dovleac

O lasam sa se raceasca si apoi o taiem si o pudram cu zahar.prajitura-cu-dovleac2

Foarte buna!prajitura-cu-dovleac

Daca nu va place dovleacul puteti inlocui cu mere!

Leave a Reply

