Cornulete fragede cu iaurt si umplute cu gem

cornulet-cu-nuca

cornulet-cu-nuca-si-gemVa aduc azi o reteta care poate o sa o faceti si voi cat de curand, pentru ca cornulete aproape pe fiecare masa de sarbatori se gasesc. Sunt foarte usor de facut si rapid. Este prima data cand fac astfel de cornulete. Dar cu siguranta am sa mai fac, pentru ca nu stiu daca mai raman cateva pana la sfarsitul saptamanii. Deobicei se fac cu untura, dar vroiam ceva mai light, si surpinzator sunt foarte fragede si mai sanatoase.cornulete-fragede-cu-iaurt1cornulete-fragede-cu-iaurt

Ingrediente:

  • 450 g faina
  • 250 g iaurt natural 1,5% grasime am pus eu
  • 50 g zahar pudra
  • o lingurita de praf de copt
  • coaja de portocala bio sau alte esente ce vreti dar naturale:D
  • sare

-pentru umplutura, fiecare cu ce doreste, eu va spun cu ce am umplut eu

  • marmelada de zmeura, gem de cirese si visine am avut eu, cand am fost in Romania de 1 decembrie am luat de la targul de Craciun din Timisoara aceasta marmelada buna, extrem de buna, era din zona maramuresului, din aia ce se taie cu cutitul.
  • nuca macinata impreuna cu gem de cirese, scortisoara si coaja de portocala

Mod de preparare:

Prima data topim untul la bain marin, foarte important, si il lasam la racit. Amestecam apoi untul racit cu restul ingredientelor. Framantam bine pana obtinem un aluat care se desprinde dupa maini, compact si omogen. Il punem invelim intr-o folie alimentara si il punem la frigider, cel putin o ora (eu am lasat o parte din el peste nopate si pot sa spun ca au iesit si mai bune, deci cu cat sta mai mult la rece e mai bine).

Dupa ce il scoatem de la rece il impartim in 5 parti. Fiecare parte se intinde cu sucitorul intr-o foaie rotunda cu o grosime de 0,5 cm sau chiar si mai putin. Taiem aluatul in 8 parti egale, pe fiecare bucata la baza triunghiului punem umplutura si apoi il rulam frumos. Dintr-o bucata mai mare am facut in dreptunghi, dupa cum se vede si in poza.

Le asezam in tava pregatita cu hartie de copt, cu distanta intre ele, vor creste la cuptor, dar nu exagerat.cornulete-pregatire

Le punem in cuptorul preincalizt la 180 de grade Celsius pentru 20- 25 de minute, depinde de cuptor, pana incep sa se rumeneasca. Le scoatem din cuptor si cat sunt calde le pudram cu zahar, daca vreti, sau le lasati asa. Eu le prefar fara!cornulete-cu-nuca

Foarte bune!cornulete-cu-gem

Luati lista de ingrediente si vedeti ce aveti si ce nu si apucati-va de treaba ca e tarziu!

Leave a Reply

