Prajitura cu branza de vaca

prajitura-cu-branza-de-vaca3

Aceasta prajitura este varianta acelei cu dovleac, dar de de data aceasta am umplut-o cu branza de vaca. Tocmai primisem pachetul de la ai mei din Romania, si mi-au trimis minunata branza de vaci. De mult timp visam la o prajitura cu branza de vaci. Cand am aflat varianta asta de prajitura am zis ca trebuie sa o umplu si cu branza si iata ca ma facut-o! Este o prajitura cu foi turnate deci nu avem nevoie sa intindem foi sau altceva. Foarte simpla!prajitura-cu-branza-de-vaca1

Ingrediente:

  • 5 oua
  • 200 g zahar, eu am vrut sa nu fie asa dulce si am pus 150 g
  • 80 g unt topit si racit
  • 200 ml lapte
  • 350 g faina
  • praf de copt
  • sare
  • esenta vanilie naturala

-pentru umplutura:

  • 700 g de branza de vaca stoarsa bine
  • 150 g zahar pudra
  • 100 g stafide inmuiate in apa calda 10 minute
  • o lingura scortisoara
  • coaja de portocala, coaja de lamaie
  • 50 g gris
  • un ou batut

Mod de preparare:

Pregatim prima data tava cu hartie de copt. Intr-un castron punem ouale impreuna cu zaharul si sarea si mixam pana isi dubleaza volumul. Adaugam untul topit si racit in fir subtire, apoi laptele si esenta de vanilie. La urma adaugam faina cernuta cu praful de copt, putem mixa in continuare sau facem cu un tel.  Turnam jumatate din compozitie in tava (incercati sa o faceti cat de bine puteti, pentru ca altfel va iesi o foaie mai groasa si una mai subtire) si o nivelam. O punem la cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius pentru 10 minute, pana prinde o crusta aurie. O scoatem si punem prima data putin gris si apoi punem umplutura de branza si deasupra branzei mai punem gris, asa cat preseram cu mana,fiindca compozitia e umeda nu va lasa sa se coaca daca nu punem gris; o intindem uniform si turnam restul de aluat peste umplutura, pe care o nivelam bine. O punem din nou la cuptor si o lasam pana trece testul scobitorii si are o crusta aurie. De data aceasta impartela nu am facut-o bine la aluat si foaia de jos e mai groasa de cat cea de sus. 😦

Intre timp ce sta prima foaia la cuptor pregatim branza. Amestecam toate ingredinetele mai putin grisul si oul. Apoi la sfarsit adaugam oul batut peste branza si amestecam.  Adaugam si grisul si amestecam.prajitura-cu-branza-de-vaca2

O scoatem din cuptor si o lasam sa se raceasca! Apoi o pudram cu zahar pudra din belsug!prajitura-cu-branza-de-vaca

Leave a Reply

