Lasagna cu broccoli si dovleac

lasagna-cu-broccoli-si-dovleac1

E o lasagna vegetariana dar foarte buna. Am mai facut varianta aceasta doar ca am pus si ciuperci. Dar de data asta am vrut sa pun doar broccoli si dovleac. Aici, in Italia avem un tip de dovleac cu coaja portocalie, dupa cum o sa il vedeti in poza. Pentru o cina speciala cu invitati sau chiar doar pentru voi se potriveste de minune. Are o coloratie foarte imbietoare!lasagna-cu-broccoli-si-dovleac3

Ingrediente:

  • 250 g de foi de lasagna proaspete
  • 500 g broccoli
  • 1 kg dovleac
  • o ceapa
  • un ardei
  • frunza de dafin
  • un morcov
  • sare, piper
  • 50 g parmezan
  • 250 g mozzarella
  • un catel de usturoi

Pentru sos bechamel:

  • 300 ml lapte se completeaza cu apa dupa broccoli sau dovleac pana la 800 ml
  • 4 linguri de faina
  • eu am pus un cub de unt cat o nuca
  • sare, piper, nucsoara

Mod de preparare:

Prima data punem intr-o oala apa la fiert si punem in ea dovleacul curatat si taiat in  bucati mai mici, morcovul taiat in patru, o ceapa taiata in patru, o frunza de fain, un ardei taiat bucati mai mari si sare. Lasam sa fiarba aproximativ 20 de minute, pana cand legumele sunt fierte. Le lasam la rece si apoi le frulam facem un sos.

Separat intr-o oala punem apa cu sare si fierbem broccolul pentru 7 minute. Il taiem in bucatele mici si il tragem in tigaie cu ulei de masline si un catel de usturoi.

Mozzarella o taiem bucatele mici.

Preparam sosul bechamel. De data aceasta am facut fdiferit sosul bechamel fata de reteta clasica. Mie imi place mai light, mai sanatos si mai bun. Asadar,eu nu prajesc faina in unt. Il prepar asa: Intr-o cratita, oala antiaderenta care nu se prinde punem laptele impreuna cu apa, o parte din lichi pastram si amestecam cu faina. Amestecam cu un tel bine pana nu mai sunt cocoloase. Punem oala pe foc si adaugam amestecul de lichid si faina, punem si untul. Lasam sa ajunga la fierbere si amestecam cu telul. Cand incepe sa fiarba dam la mic si amestecam bine. Tinem pe foc 20 de minute.

Pregatim o tava unde punem lasagna. Pe fundul tavii punem hartie de copt sau daca este termorezistenta puneti direct sos bechamel. Incepem cu o lingura de sos bechamel. Apoi punem un rand de foi de lasagna. Punem un strat de sos de dovleac si cateva bucatele de mozzarella, apoi foi de lasagna un strat de bechamel si broccoli si tot asa pana se termina foile.Eu am avut 6 straturi. Deasupra se pun  sos de dovleac si bechamel si cateva bucatele de broccoli, mozzarella si parmezan razuit. Punem la cuptor pentru 15 -20 de minute sau 30 de minute daca foile de lasagna sunt groase. Se poate verifica daca e facuta introducand o furculita in lasagna, daca intra usor este gata. 😀 O lasam sa se raceasca putin, pana se imbie aromele si se poate taia.

lasagna-cu-broccoli-si-dovleac

Se serveste cu multa pofta! Eu am servit-o alaturi de ardei iuti din borcan!lasagna-cu-broccoli-si-dovleac2

Leave a Reply

