Prajitura Krantz

prajitura-krantz

Tot am auzit de ea ca e buna…ma gandeam eu ca este buna, deoarece are nuca, normal ca o prajitura cu nuca e buna. Si uite am facut si eu aceasta prajitura care intr-adevar a primit foarte multe laude si chiar le merita. Este demential de buna! prajitura-krantz1

Ingrediente:

Foi:

  • 9 albusuri
  • un praf de sare
  • 230 g zahar pudra
  • 270 g nuci macinate
  • 70 g faina

Crema:

  • 9 galbenusuri
  • 140 g zahar pudra
  • 250 g unt la temperatura camerei
  • vanilie (1 lingurita extract/esenta sau zahar vanilat)

Krantzul: (nuci caramelizate )

  • 80 g nuci tocate mare
  • 80 g zaha

Mod de preparare:

Foile: Se prepara destul de usor. Se separa ouale. Eu ca sa am foile egale am impartit in trei. Am pus tot 3 albusuri si restul ingredientelor impartit la 3. 🙂 Daca voi sunteti buni la impartit puteti face tot impreuna. Albusurile se mixeaza cu un praf de sare pana incep sa prinda consistenta si apoi se adauga zaharul pudra, putin cate putin. Mixam pana obtinem o bezea ferma si lucioasa. Adaugam nucile macinate si amestecam cu miscari lente de jos in sus cu o lingura de lemn sau silicon. La final inglobam si faina cernuta. O turnam intr-o tava pregatita cu hartie de copt, marimea 22/32 cm. O punem in cuptorul incalzit la 180 de grade pentru 15 minute, pana incepe sa se rumeneasca pe marigini. Lasam sa se raceasca apoi tragem hartia de copt dupa foaie.pregatire-foi-krantz

Dupa ce am terminat de copt foile pregatim crema. Mixam galbenusurile cu zaharul pana obtinem o crema deschisa la culoare. Punem apoi vasul pe baie de aburi. Vasul cu galbenusuri nu trebuie sa atinga apa!

Lasam galbenusurile pe baie de abur pana incep sa prinda consistenta, sa se ingroase amestecand din cand in cand, sa nu lasam sa se prinda. Dupa ce este gata luam castronul cu crema si il punem in altul cu apa rece sa se raceasca.

Untul moale il mixam spuma cu vanilia intr-un bol, apoi, dupa ce s-au racit galbenusurile complet, le incoropram in unt putin cate putin.crema

Putem pregati krantzul. Topim zaharul la foc mic intr-o tigaie antiaderenta. Cand a devenit lichid si auriu la culoare adaugam miezul de nuca si amestecam bine, atfel incat miezul de nuca sa fie bine acoperit cu caramel. Rasturnam pe o bucata de hartie de copt si lasam sa se raceasca foarte bine. Apoi le macinam, taiem grosier sau le zdrobim cu un sucitor. Se pun intr-o punga si apoi se face su sucitorul, asa am facut eu.krantz

Ok. Acum ca le avem pe toate putem monta prajitura. Impartim crema in 3 parti egale. Fiecare foaie se unge cu crema. Deasupra peste ultima foaie se presara krantzul.

Prajitura se da la rece pentru cel putin 2 ore apoi se portioneaza dupa preferinte!prajitura-krantz2

Poftiti la Krantz!

 

 

 

Leave a Reply

