Negresa glazurata

Prima mea reteta pentru voi din acest an este bineinteles una dulce. Imi place foarte mult sa pregatesc ceva dulce si de aceea poate veti gasi mai multe retete dulci decat sarate. Dar incet, incet am sa va aduc si alte retete sarate.

negresa-cu-glazura

E prima mea varianta de negresa pe care am facut-o pana acum. Cand eram mica imi aduc aminte cum bunica ne punea sa batem cu telul albusurile pentru negresa. Dar intr-un castron foarte mare, nici nu mai stiu cate albusuri erau, dar cred ca facea 3, 4 tavi de negresa. Daca as gasi reteta aceea as pregati-o cu mare drag. Avea un blat negru, gem si apoi bezea deasupra. Tare buna era…vremurile copilariei…Dar cum nu am gasit nicio varianta de acel gen, am incercat aceasta. Da e buna, o negresa cu gust de ciocolata si o atingere de portocala!!!negresa-cu-glazura1

Ingrediente:

-pentru blat:

  • 3 oua
  • 250 ml lapte
  • 250 g faina
  • 150 g zahar
  • 100 g unt topit
  • 50 g cacao
  • praf de copt
  • sare
  • esenta de vanilie

-pentru glazura:

  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 50 g ciocolata amaruie
  • 100 ml frisca lichida
  • pentru un gust aparte am folosit coaja de portocala (bio, bineinteles) rasa proaspata

Mod de preparare:

Amestecam ingredientele uscate si le amestecam cu un tel, incat se se omogenzez bine. Apoi ne ocupam de cele umede. Ouale impreuna cu untul topit si laptele. Le amestecam si pe ele cu un tel incat sa se omogenizeze totul. Turnam apoi aceasta compozitie peste ingredientele uscate si amestecam cu un tel. Se toarna apoi intr-o tava tapetata cu hartie si se pune la cuptorul incalizt la 180 de gradde Celsius pentru 20-30 d eminute pana trece testul scobitorii. O lasam sa se raceasca.ingrediente

Intre timp ne ocupam de glazura. Ciocolata impreuna cu frisca le punem intr-un bol si il punem pe baie de aburi. Lasam ciocolata sa se topeasca incet, incet, amestecand din cand in cand. O luam la o parte si o lasam sa se raceasca pana se ingroasa putin. Eu am pus-o putin in frigider. O turnam peste blat si o nivelam sa fie drept peste tot.

Punem prajitura undeva la rece, nu neaparat in frigider, cel putin 2 ore si apoi o taiem dupa bunul plac. negresa-cu-glazura2

Pofta buna!

Leave a Reply

